Zamieszczanie linków w tekście jest doskonałym sposobem na zarządzanie ruchem na witrynie. Dzięki temu internauta może przejść bezpośrednio do tematu, który go zainteresował. Bez przerywania czytania i zastanawiania się gdzie szukać dalszych informacji, dostaje on kolejną ich porcję. Zawsze może też łatwo wrócić do miejsca, w którym był. Przeglądarki zapewniają możliwość cofnięcia się. Należy jednak pamiętać o jednej rzeczy, kiedy projektujemy stronę w oparciu o system linków. Powinny one zmieniać kolor. W ten sposób użytkownik wie gdzie już był (które linki czytał) i gdzie znajduje się w danym momencie. Znajomość swojej pozycji na stronie i wiedza na temat tego, gdzie się już było, znacznie ułatwia podejmowanie decyzji o następnym kroku. Chodzi o to, że użytkownicy mogą po prostu wykluczyć linki, w których już byli. Także jeśli linki były pomocne, dobrze jest je jakoś zaznaczyć. Kiedy jednak użyjemy jednego koloru do podświetlenia wszystkich linków, człowiek nie będzie w stanie spamiętać gdzie był, gdzie nie był i co jeszcze powinien przeczytać. Przez to cała nasza strona staje się dla niego mniej czytelna. Kiedy strona jest jeszcze w fazie projektu i wdrażania informatycznego, dodanie opcji różnokolorowych linków jest niezwykle wręcz proste. Warto zająć się tym wtedy, niż po czasie, kiedy informatyk już z nami nie współpracuje.