Biuro rachunkowe, jest to punkt usługowy, który prowadzi księgi rachunkowe i inne sprawy związane z prowadzeniem spraw finansowych osób trzecich. Zakres usług świadczonych przez biuro rachunkowe, to między innymi: prowadzenie podatkowej księgi przychodów i dochodów oraz pełnej księgowości, na podstawie dostarczonych przez podatników dowodów księgowych, rachunków. Oprócz tego biura księgowe, gromadzą wszelkie dowody księgowe oraz je przechowując w imieniu osób, które reprezentują. Innym ważnym zadaniem, jakie wypełniają biura rachunkowe, to sporządzanie sprawozdań finansowych, i deklaracji podatkowych, w imieniu firm które reprezentują.
Ważną rolą biur rachunkowych, jest też działalność doradcza i udzielanie pomocy w kwestiach podatkowych, dla swoich klientów. W trosce o bezpieczeństwo klientów, każde biuro rachunkowe, jest zobowiązane do wykupienia u ubezpieczyciela polisy OC – odpowiedzialności cywilnej. Ma to na celu zabezpieczenie samego biura, jak i klientów przed skutkami ewentualnych pomyłek, i konsekwencjami błędów popełnionych przez księgowych zatrudnionych przez biuro. Ubezpieczenie OC biura, co jest rzeczą bardzo ciekawą, musi powstać nie później niż dzień przed rozpoczęciem działalności usługowej przez biuro rachunkowe. Najczęściej polisa jest zawierana na okres jednego roku i ulega przedłużeniu w trakcie prowadzenia przez biuro dalszej działalności. Dlatego korzystanie z usług biura rachunkowego, nie niosą za sobą dużego ryzyka i są bezpieczne. Jednym dużym minusem, są wysokie koszta, jakie musi ponieść przedsiębiorca, aby zapłacić za usługi biura rachunkowego.