Rate this post

Czasy się zmieniają i mija też na szczęście okres królowania wszelkiego rodzaju stron www tworzonych “na kolanie” przez licealistów, którzy słyszeli coś o HTML’u. Chociaż wciąż jeszcze, dość powszechna jest praktyka zlecania webdesign’u rozmaitym “synom, bratankom, dzieciom kolegów” i tak dalej, to coraz więcej nie tylko poważnych firm, ale nawet osób prywatnych, zaczyna rozumieć, że współcześnie – zaistnienie w internecie wymaga wykorzystania fachowej wiedzy i umiejętności profesjonalistów. Jednym z największych koszmarów dla wszystkich zajmujących się tworzeniem stron internetowych, jest poprawianie po wszelkiego rodzaju “domorosłych specjalistach”. Zazwyczaj okazuje się, że jest to również problem dla Klienta, bo tego rodzaju praca jest zazwyczaj wyceniana o wiele drożej, niż stworzenie serwisu całkowicie od zera. Skutek jest taki, że zamiast zaoszczędzić – dopłacamy, a szkód wizerunkowych, które już powstały i tak nikt nie naprawi… Zabierając się do tworzenia strony trzeba mieć świadomość, że nic nie zrobi się samo. Należy odpowiednio zaplanować budżet, jaki możemy przeznaczyć na realizację projektu, przewidzieć czas na testy i ewentualne poprawki i uczciwie poświęcić konkretny wysiłek na szczegółowe zaplanowanie całej strategii – zarówno dotyczącej działania samej witryny, jak i jej dalszego rozwoju i promocji. Często, cały ten proces jest niedoceniany, a skutkiem tego są umieszczane w internecie strony “w przygotowaniu” albo sklepy, w których połowy zamieszczonych towarów nie da się kupić, bo… nie działa link dodawania ich do koszyka. Pamiętaj więc, że stworzenie dobrej strony wymaga czasu, wysiłku i pieniędzy – nic nie robi się “samo”.