Poczucie związku przyczynowo skutkowego jest dla istoty ludzkiej niezmiernie ważne. Widać to na przykładzie każdego dzieła sztuki, czy wytworu kultury. Ludzie na przykładzie pierwszego wrażenia kształtują w sobie oczekiwania odnośnie dowolnego obiektu. Jeśli widzą osobę, która ubiera się elegancko, będą oczekiwać od niej pełnych kultury zachowań i słownictwa. Jeśli oglądają film, w którym na samym początku pada prymitywny żart, będą nastawiać się na głupią komedię. Zasada ta działa również w przypadku stron. Musi ona być zaprojektowana tak, aby w każdym momencie istniał związek przyczynowo skutkowy. Użytkownik musi czuć, że wciąż jest na tej samej stronie, nawet jeśli klika w rozmaite odnośniki do linków. To jednak nie wszystko.
Nasza strona musi w pewien sposób odwzorowywać rozwiązania, które są używane przez „konkurencję”. Nie starczy, aby nasza witryna zachowywała wewnętrzną spójność. Musi być ona jeszcze spójna „zewnętrznie”. Powstało takie „żartobliwe” prawo, nazwane prawem Jakoba. Głosi ono, że „użytkownicy spędzają większość swojego czasu na INNYCH stronach internetowych”. Oznacza to po prostu, że oczekiwania odnośnie naszej witryny kształtują na podstawie odwiedzania innych witryn. Jeśli nasza strona w jakiś sposób odbiega od standardu, może być zwyczajnie wyłączona poza nawias.