Rate this post

Chętnie wybieranymi formatami reklam na stronach internetowych są duże jednostki reklamowe, umieszczane zazwyczaj na górze strony, w formie poziomego bannera, i z boku witryny, nazywane „dużym wieżowcem”.

Maksymalizacja powierzchni reklamowej sprawia, że reklama staje się lepiej widoczna. Ponadto w dużych jednostkach reklamowych, w braku odpowiednio dopasowanych treści, łatwo jest umieścić odpowiednio sformatowane jednostki mniejsze. Sprawia to, że powierzchnia przeznaczona na reklamę, nie „leży odłogiem”. Ponadto wzrasta konkurencyjność takich jednostek reklamowych.

Istnieje też druga strona medalu. W przypadku wykorzystania znacznej powierzchni witryny na reklamę, czasami można stworzyć wrażenie przeładowania strony treściami reklamowymi. Zraża to użytkowników i zamiast zwiększać, zmniejsza przychody z tytułu reklam.

Jak zawsze należy znaleźć złoty środek pomiędzy maksymalizacją powierzchni reklamowej, a oczekiwaniami osób odwiedzających stronę. Pomagają w tym regularnie prowadzone testy.