Rate this post

Od czasu uruchomienia w Polsce pierwszego łącza i wysłania pierwszego e-maila zmieniło się bardzo wiele, a może i nawet wszystko, jeżeli chodzi o dostęp do Internetu i świadomość jego użytkowników. Dziś praktycznie w każdym domu znajduje się komputer, powszechny jest także dostęp do sieci. Portale społecznościowe w połączeniu z mentalnością użytkowników (w przeważającej większości w wieku gimnazjalnym), dały mieszankę wybuchową w postaci „Hajsowników Gimpera”, czyli grupy powstałej na Facebooku, zrzeszającej fanów jednego z najbardziej znanych w Polsce let’s playerów – Gimpera.

Gimper

Właściwie nazywa się Tomasz Działowy i urodził się 17 kwietnia 1994 roku. W bardzo krótkim czasie, dzięki poradnikom do gier wrzucanym na YouTube zyskał ogromną popularność, a liczniki oglądalności na jego kanale biją rekordy do dziś. Dzięki ciekawym filmom i wszechobecnemu humorowi zyskał on liczne i bardzo oddane grono fanów. Jako jeden z nielicznych od początku nie ukrywał, że pasja do gier, komputerów i nowoczesnych technologii stała się źródłem zarobków. Kanał Gimpera jest jednym z najbardziej interaktywnych w Polsce, a wg. analizy Sotrender jest najbardziej lubianym youtuberem (zebrał najwięcej kciuków w górę na polskim YouTube) i jest drugi pod względem liczby komentarzy zamieszczanych pod filmami. [źródło*]

Liczba polubień i subskrypcji Gimpera jest naprawdę imponująca. Na Facebooku jest to ponad 120 tys., a jego kanał na YouTube obserwuje już więcej niż 420 tys. osób.
Poza poradnikami do gier, na kanale „Gimperr” możemy znaleźć daily vlogi tzw. „gimplogi”, w których autor dzieli się z widzami swoim życiem prywatnym, odpowiada na zadawane w komentarzach pytania i odnosi się do najbardziej palących tematów życia codziennego, wywiady z ciekawymi ludźmi i gwiazdami Internetu, rap, a także mnóstwo śmiesznych przeróbek filmów, często tworzonych przez samych „Hajsowników”.

Kim są „Hajsownicy”?

Ogromna liczba widzów, oddanych fanów, ale także fala hejterów (czyli ludzi którym filmy Gimpera zdecydowanie nie przypadły do gustu), została zebrana w grupie pod nazwą „Hajsownicy Gimpera”. Nazwa wzięła się od lansowanego wcześniej przez youtubera hasła „hajs się musi zgadzać”. Liczba członków przekroczyła już 75 tys. członków i rośnie w błyskawicznym tempie.

W Internecie można znaleźć film pt. „Hajsownicy w prawdziwym życiu”, który jest parodią zachowań panujących w grupie, przeniesionych do życia codziennego:

Grupę tworzą w większości ludzie młodzi, najczęściej w przedziale wiekowym 12 – 16 lat, co rzuca się w oczy czytając komentarze zamieszczane pod postami. Hajsownicy są bardzo kreatywni, a przy tym bardzo aktywni – to jest prawdopodobnie największy fenomen grupy. Częstotliwość wrzucanych dziennie filmów, przeróbek oraz memów internetowych znacząco przebija największe światowe portale informacyjne. Posty trafiające na stronę grupy w mgnieniu oka zbierają setki polubień i komentarzy. Pod tym względem Hajsowników można porównać do dobrze działającej fabryki. Nad grupą stale trzyma opiekę kilku administratorów, którzy pilnują porządku i przestrzegania regulaminu – w tym wypadku jest to konieczność. Sam Gimper w jednym z vlogów podsumował, „że jeżeli grupę Hajsowników zostawić bez opieki na 24h, to przejęliby ją antyterroryści”. Młody wiek członków grupy determinuje to, że są oni nadzwyczaj kreatywni, ale również bardzo dobrze zorganizowani. W każdej chwili, na jedno wezwanie do działania, są oni w stanie „przejąć” właściwie każdą stronę internetową zasypując ją wszelkiego rodzaju spamem. Dla Hajsowników nie ma żadnej świętości. Każdy może zostać ofiarą mema, czy też nieświadomie wystąpić w przerobionym przez któregoś z młodych grafików filmie.