Specjaliści do spraw badania rynku z firmy Inteco uważają, że jednym z klasycznych, profesjonalnych obszarów zastosowań technologii multimediów jest reklama poprzez tzw. „kioski”.
Elektroniczne kioski reklamowe stwarzają możliwość oferowania klientom szerokiej gamy towarów, również poza godzinami handlu, w formie ich prezentacji na monitorach zlokalizowanych w oknach wystawowych. Korzystając z zamontowanej w witrynie sklepowej klawiatury klient może przeglądać elektroniczny katalog, zażyczyć sobie pokazania zdjęć i sekwencji video dotyczących wybranego produktu, a także go zamówić. Zakup takiego towaru, przy wykorzystaniu karty kredytowej, byłby również technicznie możliwy. Na analogicznych zasadach, tego typu punkty sprzedaży mogłyby funkcjonować na lotniskach, dworcach, w barach szybkiej obsługi, przy autostradach i w innych podobnych miejscach. Takich elektronicznych sprzedawców można tam spotkać już teraz. Ten typ sprzedaży, z możliwością wyszukiwania towarów w katalogu i ich zamawiania przez telefon, prowadzony jest zazwyczaj w systemie całodobowym. Niektóre firmy zachęcają w swych katalogach do zamawiania towarów o każdej porze dnia i nocy – za pośrednictwem teletekstu. Również kioski elektroniczne będą w przyszłości wykorzystywać połączenie on-line, by nieprzerwanie przekazywać zamówienia do centrali i być zawsze na bieżąco w kwestii oferty towarowej i cen. Taki właśnie system typu „kiosk” stworzono dla dużego szwajcarskiego domu wysyłkowo-towarowego. Dom ten prezentuje na dysku obrazowym ponad 3000 artykułów z zakresu mody, sportu i rekreacji, bielizny pościelowej i umeblowania. Jako nośnik pamięci ybrano w systemie dysk obrazowy, gdyż dużą rolę w ramach aplikacji odgrywają sekwencje obrazów ruchomych. Ponadto należało zapisać również bardzo liczne obrazy pojedyncze. Sklep typu on-line z elektroniczną stacją sprzedaży znajduje się w Zurychu w Shop-Ville, podziemnym pasażu handlowym głównego dworca kolejowego. Klient może tam przejrzeć elektroniczny katalogi, za naciśnięciem klawisza, zamówić wybrane towary, a także zapytać o termin dostawy każdego spośród 16.000 oferowanych artykułów. Poza godzinami handlu, dostęp do elektronicznego punktu sprzedaży umożliwia klawiatura zamontowana w oknie wystawowym. Zamówione artykuły o niewielkich rozmiarach klient może odebrać następnego dnia w sklepie on-line, większe zostaną mu dostarczone do domu w ciągu trzech dni. Dodatkowo system typu „kiosk” zainstalowano w budynku głównym domu towarowego, gdzie służy jako samodzielny punkt informacyjny.