Czy katalogowanie ma sens?
Od czasu do czasu można przeczytać na różnego rodzaju forach, że reklama w sieci to świat, który zmienia się z dnia na dzień, a to, co wczoraj jeszcze było genialną nowinką, dziś odchodzi już do lamusa. Mówi się tak zwłaszcza w kontekście katalogowania stron internetowych, które podobno traci na znaczeniu. Tymczasem, jeśli spojrzeć na sprawę z szerszej perspektywy, z pewnością dojdziemy do wniosku, że katalogów jest więcej, niż kiedykolwiek, a do tego wciąż powstają nowe i nowe. Naturalnie, nie oznacza to, że tendencja nigdy się nie zmieni, jednak póki co katalogowanie stron to główny sposób pozycjonowania w wyszukiwarkach, o czym wiedzą nie tylko profesjonaliści i specjalistyczne firmy, ale również amatorzy. Krótko mówiąc, katalogowanie nadal ma sens i będzie go miało dopóty, dopóki wyszukiwarki nie zaczną działać na poziomie ludzkich umysłów, bo do tego czasu będą niezwykle podatne na nawet najprostsze zagrywki w kodzie, dzięki którym siła linków nadal będzie stanowiła wyznacznik siły umysłu webmastera.