You are here:  / Internet i Komputery / Wygląd reklamy

Wygląd reklamy

post by related

related post

Ludzie nie mają w zwyczaju dogłębnie analizować każdego zdarzenia. Adepci psychologii są w stanie pokazać setki przykładów z życia wziętych, po których doskonale widać, że człowiek nie analizuje zbyt głęboko. Bazujemy na skryptach, utartych sposobach działania. Stosujemy „skróty myślowe” wszędzie tam, gdzie jest to możliwe. Także przy okazji korzystania ze stron internetowych. Ludzie projektujący je powinni zdawać sobie sprawę z tego, jak ważnym narzędziem jest zdolność selektywnego przetwarzania informacji. W praktyce można zaobserwować go na przykładzie reklam. Na każdej stronie są krótkie teksty reklamowe, zdjęcia, wyskakujące okienka. Nie życzymy sobie ich czytać i angażować zasobów poznawczych w ich rozpoznawanie. W związku z tym każdy człowiek indywidualnie (i podświadomie) wytwarza sobie model reklamy. Dlaczego? Chodzi o to, aby bez konieczności zagłębiania się w treść móc od razu ją odrzucić. Projektując stronę musimy pamiętać, aby nie umieszczać na niej treści, które w jakikolwiek sposób przypominają reklamę. To automatycznie wywoła w użytkownikach chęć uniknięcia tej treści i możemy być pewni, że nikt jej nie przeczyta. Poprawne zaprojektowanie ważnych elementów strony jest więc kluczowe. Jeśli zależy nam na zwróceniu uwagi użytkownika, musimy uniknąć jakichkolwiek animowanych elementów – te bowiem od razu są klasyfikowane jako mało ważne treści.

Wygląd reklamy
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)